Jak zaprojektować logo swojej firmy, etapy tego procesu
Redakcja 14 stycznia, 2023Marketing i reklama ArticleJeszcze na chwilę przed pojawieniem się firmy na rynku, chcemy stworzyć znak firmowy, który będziemy umieszczać na różnych materiałach reklamowych, a przede wszystkim na szyldzie przed biurem i na stronie internetowej. Taki znak rozpoznawczy powinna mieć każda firma, gdyż buduje on wizerunek. Pytanie więc, jak zabrać się za dobry projekt logo firmy?
Skuteczna agencja kreatywna, jak ją znaleźć na rynku?
Najlepiej zacząć od znalezienia wykonawcy, ponieważ samodzielna praca nad własnym logo firmy na pewno nie przyniesie satysfakcjonujących efektów. Nie chodzi tu przecież o to, aby stworzyć jakikolwiek znak, ale taki, który będzie wiązał się z działalnością firmy, przedstawiał jej wartości, by logo dobrze prezentowało się na tle konkurencyjnych znaków. Jak wobec tego szukać agencji? Najlepiej w internecie. Tam swoją ofertę prezentuje dobra agencja reklamowa brandingowa Whiteart. Ta wybrana musi być profesjonalna pod każdym względem. Ważne jest więc, aby świadczyła usługi na wysokim poziomie, miała ogromne doświadczenie w projektowaniu logo. Portfolio można sprawdzić na stronie i warto też o dodatkowe projekty dopytać. Być może ma ich więcej. Trzeba sprawdzić, czy projektowała już logo dla firm z tej samej branży. Należy też wybrać firmę, która działa na rynku od wielu lat i cieszy się pozytywnymi opiniami klientów. Na pewno dobrym wyborem byłaby również agencja brandingowa z polecenia kogoś znajomego. Jedno jest tu pewne, im lepszą agencję wybierzemy, tym lepszych efektów będziemy mogli się spodziewać.
Projektowanie logo krok po kroku dla firmy
Profesjonalna agencja kreatywna zapewne podejdzie do sprawy w sposób mocno zaangażowany. Zacznie więc od briefu logo, w którym uwzględni wszystkie pytania pomocne przy pracy nad danym projektem. Klient odpowiadając na nie, dostarczy wykonawcy niezbędne informacje. Drugim krokiem jest poszukiwanie inspiracji i analiza konkurencji. Na tej podstawie wykonawca może sprawdzić, jakie znaki firmowe tworzy się w obowiązujących czasach, jakie znaki już istnieją, które z nich w sposób szczególny przykuwają uwagę itd. To działanie chroni też przed plagiatem, który w tym przypadku jest niewybaczalny. Następny krok to moodboardy, czyli tablica inspiracji. Znajdują się w niej informacje, które pozwalają wykonawcy lepiej zrozumieć klienta, zleceniodawcę. Określają głównie stylistykę oraz docelowy klimat projektu. Dopiero na tym etapie powstają pierwsze szkice, takie odręczne, na kartce papieru. Nierzadko jest to aż 10-20 pomysłów na te logo. Po tym przychodzi czas na kolejny krok, jakim jest wektoryzacja. Jest to już praca w programie graficznym. A to co w nim powstanie, sprawdzane jest pod kątem unikalności. Co jest kolejnym etapem projektowania logo. Tak wykonany projekt logo – zobacz: www.whiteart.pl/projektowanie-logo jest uwzględniony w prezentacji przygotowanej w pliku PDF i zaprezentowany klientowi. Ten ocenia go, a wykonawca nanosi ewentualne poprawki. W ten sposób dochodzi do finalizacji całego procesu.
Na zakończenie prac nad logo firmy tworzymy księgę znaku
Końcowym etapem pracy jest księga logo. To szczegółowa instrukcja obsługi logo. Ma służyć przyszłym grafikom, którzy będą pracować nad materiałami reklamowymi dla danej firmy. dzięki zawartym w niej informacjom, będą oni wiedzieli, na jakim tle mogą umieścić projekt logo, jaki rozmiar tego znaku zastosować itd. To zapewni spójność całej identyfikacji wizualnej, a w efekcie tego, doprowadzi do korzystnego budowania wizerunku firmy. Księga znaku logo jest dodatkowym kosztem, z którym musi zmierzyć się każdy, kto zdecydował się na stworzenie własnego znaku firmowego. Jednak jest to inwestycja jednorazowa i korzystna dla firmy, więc nie należy na niej oszczędzać i z niej rezygnować.
Dobra agencja brandingowa może i ma szablonowy system pracy, ale nieszablonowo podchodzi do samego etapu projektowania logo. To znaczy przekazuje klientowi brief, analizuje rynek, konkurencję, tworzy szkice, później przechodzi do programu. Jednak tworząc sam projekt, stara się robić to w taki sposób, aby powstały znak był wyjątkowy i inny niż wszystkie. By każdy klient otrzymał to, czego oczekuje i potrzebuje. Co wyróżni go na tle konkurencji. Dlatego warto rozejrzeć się za profesjonalną agencją, która zatrudnia utalentowanych specjalistów.
You may also like
Najnowsze artykuły
- Jak zaplanować i zorganizować konferencję krok po kroku
- Jak wygląda proces realizacji zamówień na usługi produkcyjne na zlecenie krok po kroku
- Jak wybrać idealną sofę do salonu: praktyczny przewodnik dla miłośników różnych stylów wnętrzarskich
- Inwestycja w obywatelstwo – gdzie najlepiej ulokować kapitał?
- Jak zaprojektować idealne zadaszenie tarasowe na miarę swoich potrzeb
Najnowsze komentarze
O naszym portalu
Czy szukasz ciekawych artykułów na zróżnicowane tematy? Nasz portal wielotematyczny to strona, na której znajdziesz teksty z dziedziny nauki, kultury, historii, zdrowia i wiele więcej. Z nami poznasz nowe perspektywy i zdobędziesz wiedzę na tematy, które Cię interesują.
Kategorie
- Biznes i finanse
- Budownictwo i architektura
- Dom i ogród
- Dzieci i rodzina
- Edukacja i nauka
- Elektronika i Internet
- Fauna i flora
- Inne
- Kulinaria
- Marketing i reklama
- Medycyna i zdrowie
- Moda i uroda
- Motoryzacja i transport
- Nieruchomości
- Praca
- Prawo
- Rozrywka
- Ślub, wesele, uroczystości
- Sport i rekreacja
- Turystyka i wypoczynek
Dodaj komentarz